jueves, 22 de febrero de 2018

SENTIM ADMIRACIÓ PELS ALTRES

Bones tardes,

Avui a valors hem fet una assemblea i hem treballat: Què és per nosaltres L’ADMIRACIÓ? A qui admiro jo i perquè? Entre tots hem arribat al consens de que “l’admiració és una valoració positiva que tenim cap a algú per les coses bones i qualitats que té”. L’admiració és un reconeixement dels mèrits dels altres i el desig d’imitar-los. A diferència de l’enveja (sentiment que varem treballar a la sessió anterior) hem determinat que l’admiració és un sentiment positiu, ja que es limita a valorar el positiu de la cosa o persona admirada, encara que pugui suposar reconèixer les mancances pròpies.



Hem estat pensant en quines coses admirem als nostres companys de classe i les hem dit en veu alta. Han sortit coses precioses: “Jo admiro a X company per ser molt bona persona, ajudar-me quan tinc dificultats, venir a animar-me quan estic trist, sempre tenir paraules bones cap a mi”, “Admiro a X perquè, tot i que li pugui costar fer alguna cosa, mai es rendeix i sempre s’esforça fins aconseguir-ho”, “Admiro a X per com s’ha esforçat per estar al mateix nivell que la resta de companys encara que no hagués treballat mai certes coses a classe, sempre veu les tasques com un repte i mai es dóna per vençut”, “Admiro a X per la seva bondat, per la seva simpatia, per ajudar sempre als altres sense demanar res a canvi”, “Admiro a X per la seva paciència, per la seva dedicació, per lo bona que és amb mi i amb els companys”, entre d’altres. Tots ens hem emocionat per rebre alabances i paraules dolces per part dels companys. Moltes vegades anem tan a corre-cuita que no ens aturem a valorar els companys que tenim i les coses bones que tots ens aporten. Tothom té coses molt bones i ens pot fer molt de bé i ho hem de treure, valorar i reafirmar per tal de que es sentim més segurs, animats i l’ambient d’aula sigui més positiu.
A més, després de parlar dels nostres companys, hem volgut explicar perquè admirem a les persones més importants de les nostres vides, els nostres pares. Aquí teniu els comentaris que hem anat fent (a alguns de nosaltres ens ha fet vergonya expressar en veu alta els nostres sentiments però també pensem coses molt bones dels nostres papis!!):

Pablo: Jo admiro al meu pare perquè de petit tenia poc temps per estudiar perquè tots els dies havia de treballar i, tot i així, ha aconseguit treure’s la carrera que ell volia esforçant-se molt. Jo admiro a la meva mare perquè, encara que li ha costat aprendre anglès, que era el que li faltava per poder fer feina de professora, s’ha esforçat molt fins aconseguir-ho i ara s’està dedicant al que li agrada.

Nora: Jo admiro a la meva mare perquè m’ha tret endavant i gràcies a ella puc estudiar i trec bones notes. Estic aprenent molt d’ella.

Hidaya: Jo admiro a la meva mare perquè s’esforça molt per mantenir-nos, sempre segueix endavant i mai es rendeix.

Kevin: Jo admiro a la meva mare perquè és molt bona persona, sempre és molt bona amb jo, sempre es preocupa quan estic malalt. Jo admiro al meu pare perquè és molt bo a futbol, vaig aprendre moltes coses d’ell i l’enyor molt.

Arnau: Jo admiro al meu pare perquè és un gran matemàtic i, encara que ha suportar a molts alumnes que es porten malament a classe, mai perd la paciència ni es rendeix.

Gudisa: Jo admiro al meu pare perquè és molt bon cap i per tot el que fa per jo. A vegades ha d’anar-se per la nit a fer feina però, tot i així, és un gran pare i té temps per tot. Jo admiro a la meva mare perquè és molt valent, treballa els vespres i durant el dia i, encara que moltes vegades està molt cansada per la feina, sempre em tracta molt bé, és una crack i fa el menjar boníssim.

Yeray: Jo admiro al meu pare perquè d’ell aprenc molt i és molt bona persona.
Sarah: Jo admiro a la meva mare perquè és la que m’està tirant endavant. És molt bona, valenta i treballadora.

Sara Tur: Jo admiro a la meva mare perquè el meu germà petit tot el dia s’està movent per la casa i ella amb tota la paciència del món ens cuida molt. Jo admiro al meu pare perquè m’ha ensenyat molt de matemàtiques i, encara que s’hagi hagut d’anar a Xile sense nosaltres moltes vegades i hagi hagut de fer moltes coses, ara està amb nosaltres.

Noha: Jo admiro als meus pares perquè són molt amables i sempre estan allà quan els necessito.

Fatima: Jo admiro a la meva mare perquè quan erem petits i erem molt “traviesas” ella ens treia endavant, mai es rendia i a mi el que m’agrada d’ella és això perquè, primer, no es rendia i ara ha crescut i és molt bona mare.

Imane: Jo admiro a la meva mare perquè és la millor del món i m’ha fet aprendre tot el que sé i és molt bona mare.

Noha: Jo admiro a la meva mare perquè és molt amable, m’ensenya molt i gràcies a ella he aprovat moltes coses. El meu pare també.

Jaume: Jo admiro a la meva mare perquè fa unes galetes boníssimes, cuina molt bé i sempre es preocupa per mi. Jo admiro molt al meu pare perquè m’ensenya moltes coses i perquè és molt bo i em dóna bombons quan ve a cercar-me.

Antonio: Jo admiro a la meva mare perquè sempre està allà quan em passen les coses, tant bones com dolentes. Sempre es preocupa per mi.

Nerea: Jo admiro al meu pare i a la meva mare per igual. Ells dos m’han ensenyat a fer les coses bé, m’han ajudat a donar les meves primeres passes i seguiran allà perquè tot el vagi el millor possible.

Álvaro: Jo admiro als meus pares perquè sempre han tingut cura de mi quan he estat malalt i m’han regalat el millor del món, la meva germana.



Teniu uns fills meravellosos que us estimen moltíssim, encara que a vegades no us ho diguin! Avui a classe de castellà n’Ana (la mestra de suport d’audició i llenguatge) ens ha fet una dinàmica sobre si ens coneixem bé entre nosaltres (gustos, interessos, motivacions, què no ens agrada, entre d’altres) i després ens ha llegit el conte “Paraules dolces”. Se’ns han omplert les galtes de paraules dolces i intentarem treure-les tant a casa com a l’escola!! ENDAVANT! A DIR-NOS PARAULES DOLCES CADA DIA, ÉS LA MILLOR TERÀPIA DEL MÓN!! 

Aventurers i aventureres, encara que a voltes us renyi o em vegeu un poc seriosa, us estimo molt i em sento molt contenta i recolçada pels pares que teniu! Moltes gràcies per tot!! <3 

2 comentarios: